Pon - Sub 09:00-18:00
E-mail info@webmajstor.ba +387 61 770 876
Pon - Sub 09:00-18:00
E-mail info@webmajstor.ba +387 61 770 876
seo optimizacija

SEO optimizacija – Kako biti prvi na Googleu | Webmajstor

Sve glavne tražilice ili internet pretraživači kao što su Google, Bing i Yahoo imaju primarne rezultate pretraživanja, gdje se prikazuju web stranice i drugi sadržaji (kao što su videozapisi ili lokalni oglasi), a rangiraju se na temelju onoga što tražilice smatraju najrelevantnijim za korisnike koji vrše pretragu.
Postoji šala koja glasi: “Gdje biste zakopali nešto što ne želite da ljudi pronađu?”

Odgovor: Na drugoj stranici Google pretrage.

Naravno, ovo je šala, ali u ovoj izjavi ima istine. Statistika kaže da 75% ljudi nikada neće otići sa prve stranice na Google. To znači da vašoj kompaniji ne možete priuštiti da se nalazi na drugoj, trećoj ili četvrtoj strani, jednostavno nećete dobiti klikove.
Postoji nekoliko dokazanih metoda koje sam koristio i na kraju sam uspio da se pojavim na prvoj stranici Google pretrage. U ovom tutorijalu kako biti prvi na googleu pokazat ću vam metode koje će vas visoko rangirati. No, prvo da kažemo nešto o SEO optimizaciji.

Spremni da započnemo? Krenimo.

Šta je SEO?

SEO označava “optimizaciju tražilice – internet pretraživača”. To je proces dobivanja prometa na web stranici od “besplatnih”, “organskih”, “uredničkih” ili “prirodnih” rezultata pretraživanja na tražilicama.
Dakle, SEO ili Search Engine Optimization naziv je za sve aktivnosti koje pokušavaju poboljšati rangiranje web stranice na tražilicama. Relevantnost i kvalitet web stranice se uglavnom mjeri analizom broja i kvalitete linkova sa drugih web stranica. Jednostavno rečeno vaša web stranica ima potencijal da se dobro rangira na rezultatu pretrage npr Google-a, dok se druge web stranice povezuju – nude link vaše stranice na njima.

Optimizacija tražilice je proces optimizacije web stranica i njihovog sadržaja koji se lako mogu pronaći od strane korisnika koji traže pojmove relevantne za vašu web stranicu. Pojam SEO također opisuje proces stvaranja web stranica jednostavnijim za softver tražilice za indeksiranje, poznat kao “roboti za indeksiranje – crawlers“, kako bi pronašli, skenirali i indeksirali vašu web stranicu.

Dok je koncept SEO-a relativno direktan i jasan, mnogi novi početnici primjene SEO-a i dalje imaju pitanja o primjeni i detaljima SEO-a, kao što su:

Kako “optimizirati” svoju web stranicu ili web stranicu vaše tvrtke za internet tražilice?

Kako ćete znati koliko vremena provesti na SEO-u?

Kako možete razlikovati “dobar” SEO savjet od “lošeg” ili štetnog SEO savjeta?

Odgovore na ovo pitanje možete pročitati u tekstu “SEO savjeti za bolju rangiranost web stranice“.

Možda je najvažniji aspekt optimizacije tražilice način na koji možete iskoristiti SEO kako biste privukli relevantniji promet na vašoj stranici, privukli potencijalne kupce i unaprijedili prodaju za svoju kompaniju.

Cilj primjene SEO metoda nije varati ili “izigrati” internet tražilice. Svrha SEO-a je:

  • Stvorite korisnicima sjajno, besprijekorno korisničko iskustvo.
  • Izkomunicirajte internet tražilicama svoje namjere tako da mogu preporučiti vašu web stranicu za relevantna pretraživanja.

SEO optimizacija za google

Važno je napomenuti da je Google odgovoran za većinu prometa na tražilici u cijelom svijetu. To se može razlikovati od jedne industrije do druge, ali je najvjerovatnije da je Google najdominantniji igrač u rezultatima pretraživanja koje bi se vaša kompanija ili web stranica htjela prikazati, ali ako slijedite najbolje prakse u primjeni SEO-a pomoći će vam da pozicionirate svoju web stranicu i njen sadržaj na sami vrh rangiranja i na drugim tražilicama.

Kao što se vidi na tabeli Google dominira u odnosu na ostale pretraživače. Postavlja se pitanje, kako Google određuje koje će se stranice vratiti kao odgovor na ono što korisnici traže? Kako da dobijete sav taj dragocjeni promet na vašoj web stranici?

Google-ov algoritam je iznimno složen, ali gledajući na višem nivou on funkcioniše prema slijedećem:

  • Google traži stranice s visokom kvalitetom relevantnih informacija, tj. relevantnih za upit pretraživača.
  • Googleov algoritam određuje relevantnost pomoću “indeksiranja” (ili čitanja) sadržaja vaše web stranice i procjene (algoritamski) je li sadržaj relevantan onome što pretraživač traži, na temelju ključnih riječi koje sadrži stranica i drugih faktora (poznatih kao “signali za rangiranje”) ,
  • Google određuje “kvalitetu” brojnim sredstvima, ipak profil linka web stranice – broj i kvalitet drugih web stranica koje povezuju vašu stranicu i web sajt u cjelini – među najvažnijim je od sredstava određivanja kvalitete.

Sve više, Googleov algoritam procjenjuje dodatne signale za rangiranje kako bi utvrdio gdje će se rangirati stranica, kao što su:

  • Kako se ljudi ponašaju kada posjete web stranicu (nalaze li informacije koje su im potrebne brzo i ostaju li na web stranici ili se “vraćaju” natrag na stranicu za pretraživanje i kliknu na drugi link? Ili jednostavno zanemaruju linkove u rezultatima pretraživanja i nikada ne otvore te linkove?)
  • Brzinu učitavanja stranice i “optimizacijzu za mobilne uređaje”
  • Koliko je jedinstven i kvalitetan sadržaj web stranice (u odnosu na slabo informativan ili kopirani sadržaj s niskom vrijednošću)

Postoje stotine faktora rangiranja koje Googleov algoritam razmatra kao odgovor na pretraživanja, a Google stalno ažurira i precizira svoj proces kako bi osigurao da pruža najbolje moguće korisničko iskustvo.

SEO optimizacija web stranica

Prvi korak u optimizaciji tražilica je odrediti za što ustvari optimizirate. To znači da se identificiraju pojmovi koje ljudi traže, također poznati kao “ključne riječi”, da želite da vaša web stranica rangira na tražilicama poput Google-a.

Na primjer, možda biste htjeli da se vaša kompanija za prodaju “bijele tehnike” pojavljuje kada korisnici traže “bijelu tehniku” i možda kada upisuju stvari poput “kupiti bijelu tehniku”.

Slika pokazuje praćenje SEO ključnih riječi prema različitim razdobljima.

Postoji nekoliko ključnih faktora koje treba uzeti u obzir pri određivanju ključnih riječi koje želite ciljati na svojoj web stranici:

  • Volumen pretraživanja – prvi faktor koji treba uzeti u obzir je koliko ljudi zapravo traži određenu ključnu riječ. Što više ljudi traži ključnu riječ, to je veća potencijalna publika koju biste mogli da steknete. Suprotno tome, ako nitko ne traži ključnu riječ, nema dostupne publike za pronalaženje sadržaja pretraživanjem.
  • Važnost – može biti da pojam često traži, ali to ne mora nužno značiti da je relevantan za vaše planove. Relevantnost ključne riječi ili veza između sadržaja na web stranici i upita za pretraživanje korisnika ključni su za signale za rangiranje.
  • Konkurencija – ključne riječi s višim opsegom pretraživanja mogu dovesti do značajnog volumena prometa, ali konkurencija za premium pozicioniranje stranica na rezultatima tražilice može biti intenzivna i velika.

Nakon što ste isplanirali popis ključnih riječi, sljedeći korak je zapravo implementacija vaših ciljanih ključnih riječi u sadržaj vašeg web stranice. Svaka stranica na vašem web sajtu trebala bi ciljati ključni pojam, kao i “korpu” srodnih pojmova.

Pogledajmo nekoliko kritičnih, osnovnih elemenata na stranici koje biste trebali razumjeti ako želite upravljati prometom tražilice  i unaprijediti posjećenost vaše web stranice:

  • Oznake naslova (Title tags)

Oznaka naslova nije glavni naslov vaše stranice. Naslov koji vidite na stranici obično je H1 (ili možda H2) HTML element. Naslovna oznaka je ono što možete vidjeti na samom vrhu vašeg preglednika, a popunjava ga izvorni kod stranice u meta tag-u:

  • Meta opisi (Meta Descriptions)

Dok je naslovna oznaka sam naslov pretraživanja, meta opis (drugi meta HTML element koji se može ažurirati u kodu vaše web stranice, ali se ne vidi na vašoj stvarnoj stranici) učinkovito je dodatana reklama vaše web stranice. Google ima određenu slobodu s onim što prikazuje u rezultatima pretraživanja, tako da meta opis možda neće uvijek biti prikazan, ali ako imate uvjerljiv opis svoje stranice, koji bi korisnike koji pretražuju vjerojatno usmjerio da kliknu, možete uveliko povećati promet.

  • Sadržaj tijela HTML-a (Body content)

Google sve više preferira određene vrste sadržaja, a prilikom izradite neke od stranica na svom web sajtu, imajte na umu nekoliko stvari kao što je kvalitet sadržaja, broj ključnih riječi, prilagođenost korisnicima sajta, brzina učitavanja, jednostavnost sadržaja stranice za dijeljenje na linkovima drugish stranica.

  • Alt atributi (Alt Attributes)

Način na koji označite svoje slike može uticati ne samo na način na koji tražilice percipiraju vašu stranicu, već i na to koliko generira promet pretraživanja od traženja slika na vašoj web stranici. Tag alt je HTML element koji vam omogućuje pružanje alternativnih informacija za sliku ako ga korisnik ne može vidjeti.

  • Struktura URL-a

Struktura URL-a vaše web stranice može biti važna i iz perspektive praćenja (možete lakše segmentirati podatke u listinzima pomoću segmentirane strukture URL-ova) i lahkoća u dijeljenju (kraći, opisni URL-ovi lakše je kopirati i zalijepiti te se rjeđe pogrešno izrežu prilikom kopiranja). Ipak, nemojte raditi na tome da utrpate što je više moguće ključnih riječi već napravite kratki  URL koji jasno opisuje web stranice.

Ovaj vodič služi kao uvod u SEO. Za detaljniji pregled stvaranja sadržaja za SEO, tehnička pitanja koja vam padaju na pamet i druge srodne teme, savjetujemo vam da se strpite jer ćemo u budućnosti pisati o ovoj temi i prezentovati najnovije informacije i savjete na opširnu temu SEO-a.

Ukoliko vam treba SEO optimizacija web stranica, možete ispuniti kontakt formu na linku http://www.webmajstor.ba/seo-optimizacija/ i odgovorit ćemo vam u što kraćem roku.